Και όμως είναι αλήθεια και μάλιστα πριν λίγες εβδομάδες εγκαινίασε επένδυση 130 εκατομμύριων ευρώ. Θα πείτε πειράζει που είναι Ο.Ε και όχι Α.Ε. ή κάτι άλλο; Μάλλον ναι γιατί θα πρέπει να ξέρουμε πόσα χρήματα Ελλήνων καταναλωτών ταξιδεύουν κάθε χρόνο για Βερολίνο. Γιατί όπως θα διαβάσετε παρακάτω οι Ο.Ε΅. δεν υποχρεούνται να δημοσιέυουν ισολογισμό.
Πρόκειται για την Lidl η οποία σε κάθε περίπτωση, είναι η μεγάλη ωφελημένη της ελληνικής κρίσης. Με τις δήθεν χαμηλές τιμές και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχει αποσπάσει πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς, καθώς το εισόδημα των νοικοκυριών συρρικνώνεται τα τελευταία χρόνια. Το τι μπορεί να σημαίνει όμως η ανάπτυξη αυτού του τύπου για καταναλωτές και εργαζομένους είναι μια άλλη υπόθεση. Και αυτό γιατί η εταιρία έχει καταγγελθεί για αισχροκέρδεια σε βάρος των Ελλήνων πριν από τρία χρόνια, με τον τότε αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ν. Παντελή (εποπτεύοντα του οικονομικού εγκλήματος), να έχει παραγγείλει έρευνα με αφορμή διαπιστώσεις του τότε αναπληρωτή υφυπουργού Ανάπτυξης, Σωκράτη Ξυνίδη, για προϊόντα που διαθέτει η Lidl ακριβότερα στην Ελλάδα απ' ό,τι σε άλλες χώρες. H αναφορά Ξυνίδη κατέγραφε 51 προϊόντα που διακινούνταν από τα Lidl σε υψηλότερες τιμές από εκείνες που διατίθενται σε Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Βουλγαρία. Το γεγονός είχε καταγγελθεί και παλιότερα από καταναλωτικές οργανώσεις αλλά ήταν η πρώτη φορά που έγινε επίσημη παρέμβαση.
Η Lidl ήταν η εταιρία που «πιάστηκε» να «καρπώνεται» τη διαφορά μεταξύ του κανονικού ΦΠΑ και του μειωμένου που ισχύει για την παραμεθόριο. Η υπόθεση βγήκε στη δημοσιότητα αρχικά με δύο αποδείξεις, ενός καταστήματος στην Αθήνα και ενός στη Σάμο, που χρέωναν κανονικά τον ίδιο (αυξημένο) ΦΠΑ στα ίδια προϊόντα. Έτσι, ο μειωμένος ΦΠΑ για τους ακρίτες έγινε κέρδος στις τσέπες των ομόρρυθμων εταίρων... Γερμανών και μάλιστα με τη συγκατάθεση του ελληνικού κράτους, που δεν έκανε τίποτα για το περιστατικό.
Αρκετές είναι οι καταγγελίες και οι ποινές που έχουν επιβληθεί κατά καιρούς στη Lidl για κακή ποιότητα έως και ακαταλληλότητα προϊόντων της. Πρόστιμα πολλών χιλιάδων ευρώ για επιβλαβή τρόφιμα, παραπλάνηση του καταναλωτή (ακόμη και παραπλανητικές διαφημίσεις αναφορικά με τις τιμές) και μη τήρηση των απαιτήσεων της νομοθεσίας. Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση για μολυσμένο βοδινό κρέας σε κατάστημα της Β. Ελλάδας, στο οποίο ανιχνεύτηκε το παθογόνο στέλεχος e-coli O157.
Από την πλευρά της εταιρίας ακολούθησε επιχείρηση σύγχυσης των καταναλωτών, με επαναλαμβανόμενες ανακοινώσεις, ενώ σημειώθηκε και καθυστέρηση (κάποιοι αναφέρθηκαν σε μη ολοκλήρωση) των διαδικασιών καταστροφής των οριστικώς και ανεκκλήτως κατασχεμένων τροφίμων. Επίσης, ο ΕΦΕΤ στο παρελθόν ζήτησε την ανάκληση μανιταριών, τα οποία δεν είχαν υποστεί επαρκή θερμική επεξεργασία, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αποκλειστεί η ανάπτυξη μικροοργανισμών και κατά συνέπεια να υφίσταται πιθανός κίνδυνος για τη δημόσια υγεία.
17 χρόνια χωρίς ισολογισμό
Τα τελευταία 17 χρόνια που δραστηριοποιείται στη χώρα μας δεν δημοσιεύει ισολογισμό. Σαν συνέπεια δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για τον τζίρο, τα κέρδη και κυρίως τους φόρους που έχει πληρώσει η γερμανική αλυσίδα χαμηλού κόστους. Ο λόγος που δεν δημοσιεύει ισολογισμό είναι ότι η νομική της μορφή παραμένει... Ο.Ε. Αυτό βέβαια δεν την αποτρέπει από το να έχει ένα από τα μεγαλύτερα «ταμεία» στη χώρα, ένα δίκτυο με 222 σημεία πώλησης και να απασχολεί περίπου 4.000 εργαζόμενους.
Τα τελευταία 17 χρόνια που δραστηριοποιείται στη χώρα μας δεν δημοσιεύει ισολογισμό. Σαν συνέπεια δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για τον τζίρο, τα κέρδη και κυρίως τους φόρους που έχει πληρώσει η γερμανική αλυσίδα χαμηλού κόστους. Ο λόγος που δεν δημοσιεύει ισολογισμό είναι ότι η νομική της μορφή παραμένει... Ο.Ε. Αυτό βέβαια δεν την αποτρέπει από το να έχει ένα από τα μεγαλύτερα «ταμεία» στη χώρα, ένα δίκτυο με 222 σημεία πώλησης και να απασχολεί περίπου 4.000 εργαζόμενους.
πηγή: Radio Gamma
Εμείς έχουμε αναφερθεί επανειλημμένα για το πρόβλημα των lidl με τα ακριβά σαπάκια που σπρώχνουν στους ..γηγενείς, όπως μπορείτε να δείτε παρακάτω
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου